زندگی قرآنی

بیان نکات ناب و کاربردی برای نفس کشیدن در هوای پاک قرآنی

زندگی قرآنی

بیان نکات ناب و کاربردی برای نفس کشیدن در هوای پاک قرآنی

برای نورانی شدن راهی جز مراجعه به مرکز نور نداریم که همان قرآن کریم است. آشنایی با زندگی علمایی که در خدمت قرآن بودند و از نور آن فیض ها بردند برای ما راه گشاست. سعی داریم در این وبلاگ مطالبی مرتبط با قرآن و قرآنیان در اختیار عموم علاقه مندان قرار دهیم انشاءالله که مفید باشد.

خاطره آیت الله بهلول

جمعه, ۲۰ اسفند ۱۳۹۵، ۰۱:۰۹ ب.ظ

خاطره آیت الله بهلول از مادرش

ما با کاروان و کجاوه به «گناباد» می‌رفتیم. وقت نماز شد. مادرم کاروان‌دار را صدا کرد و گفت: کاروان را نگه‌دار می‌خواهم اول وقت نماز بخوانم.

کاروان دار گفت: بی‌بی! دوساعت دیگر به فلان روستا می‌رسیم.آنجا نگه می‌دارم تا نماز بخوانیم.

مادرم گفت: نه! می‌خواهم اول وقت نماز بخوانم.

کاروان‌دار گفت نه مادر.الان نگه نمی‌دارم.

مادرم گفت: نگه‌دار. او گفت: اگر پیاده شوید، شما را می‌گذارم و می‌روم.مادرم گفت: بگذار و برو.

من و مادرم پیاده شدیم. کاروان حرکت کرد. وقتی کاروان دور شد وحشتی به دل من نشست که چه خواهد شد؟

من هستم و مادرم. دیگر کاروانی نیست. شب دارد فرا می‌رسد و ممکن است حیوانات حمله کنند.

ولی مادرم با خیال راحت با کوزه‌ی آبی که داشت، وضو گرفت و نگاهیی به آسمان کرد، رو به قبله ایستاد و نمازش را خواند.

لحظه به لحظه رُعب و وحشت در دل منِ شش هفت ساله زیادتر می‌شد.

در همین فکر بودم که صدای سُم اسبی را شنیدم. دیدم یک دُرشکه خیلی مجلل پشت سرمان می‌آید.

کنار جاده ایستاد و گفت بی‌بی کجا می‌روی؟

مادرم گفت: گناباد. او گفت ما هم به گناباد می‌رویم. بیا سوار شو.

یک نفس راحتی کشیدم. گفتم خدایا شکر. مادرم نگاهی کرد و دید یک نفر در قسمت مسافر درشکه نشسته و تکیه داده. به سورچی گفت من پهلوی مرد نامحرم نمی‌نشینم.

سورچی گفت: خانم! فرماندار گناباد است. بیا بالا. ماندن شما اینجا خطر دارد. کسی نیست شما را ببرد.

مادرم گفت من پهلوی مرد نامحرم نمی‌نشینم! در دلم می‌گفتم ماد بلند شو برویم.خدا برایمان درشکه فرستاده است؛ ولی مادرم راحت رو به قبله نشسته بود و تسبیح می‌گفت!

آقای فرماندار رفت کنار سورچی نشست. گفت مادر بیا بالا. اینجا دیگر کسی ننشسته است. مادرم کنار درشکه نشست و من هم کنار او نشستم و رفتیم.

در بین راه از کاروان سبقت گرفتیم و زودتر به گناباد رسیدیم.

(حریم نامحرمان/ حسینی)

موافقین ۱ مخالفین ۰ ۹۵/۱۲/۲۰
مهدی ابراهیمی

نظرات  (۱)

مفید بود سپاس

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی